Recenzie: Cu o noapte înainte – Wendy Walker

Titlu: Cu o noapte înainte
Autor: Wendy Walker
Traducător: Loredana Fratila-Cristescu
Editura: Corint
Colecție: Leda Edge

Recenzie

În ultima perioadă nu prea am mai citit eu la fel de mult cum o făceam înainte (multe schimbări care m-au dat total peste cap și la care a trebuit să mă adaptez), însă dacă ar fi să clasific cărțile pe care totuși le-am citit, thrillerele sunt cu siguranță cap de listă. Nu știu, a fost o perioadă în care am simțit nevoia să citesc ceva care să mă trezească din amorțeala care pusese stăpânire pe mine, care să mă țină în suspans și care să îmi redea pofta de citit (pentru că s-au întâmplat multe lucruri în viața mea, am trecut și printr-un micuț reading slump). Ei bine, așa am ajuns să citesc cartea Cu o noapte înainte, de Wendy Walker, cartea care a apărut nu de multă vreme la Leda Edge și care mi-a atras atenția încă de când am văzut-o prima dată.
Forțată de împrejurări oarecum, am fost nevoită să citesc cartea într-o singură zi, însă nu regret deloc acele ore nedormite petrecute în compania cărții și oboseala care m-a terminat din toate punctele de vedere a doua zi. Știți de ce? Pentru că povestea în sine, chiar dacă nu vine cu un subiect uimitor sau unic, este catchy, te prinde în mrejele ei încă de prima pagină și nu te lasă în pace până nu ajungi la finalul cărții.

“Un roman de o inteligență feroce, cu un ritm alert și, mai ales, cu adevărat surprinzător.„ – A.J. Finn, autorul bestsellerului Femeia de la fereastră

Cartea spune povestea Laurei Lochner, o persoană cu foarte multe probleme (care pornesc încă din copilărie) ale căror „consecințe” se revarsă asupra fiecărei relații pe care aceasta a avut-o. Simțindu-se devastată după încă un eșec în plan amoros, Laura se refugiază acasă la sora ei, Rosie, și decide să iasă la întâlnire cu un bărbat pe care l-a întâlnit pe internet. Totul bine și frumos până acum, însă lucrurile vor lua o turnură șocantă cât de curând.
Rosie duce o viață liniștită alături de soțul și fiul său, iar venirea surorii sale nu face decât să adauge un stres pe umerii săi, chiar dacă o și bucură că este în sfârșit alături de cea căreia i-a purtat mereu de grijă. Cum spuneam mai devreme, lucrurile iau o turnură tulburătoare atunci când Laura nu ajunge acasă a doua zi. Din acest moment, pe măsură ce noi ne adâncim în lectură, iar Rosie încearcă să afle ce anume s-a întâmplat cu sora ei, secrete ascunse de ani de zile ies la iveală, și nu sunt tocmai micuțe, ba chiar dimpotrivă, sunt secrete ce au puterea de a schimba complet viața fiecăruia dintre protagoniști.

“O intrigă alambicată, perfect țesută.„ – Aimee Molloy, autoarea romanului O mamă perfectă

Am mai zis, subiectul nu este unul unic, nu este ceva care despre care nu s-a mai scris, ba chiar urmează un anumit tipar, însă povestea este scrisă atât de bine și este atât de fascinantă încât cititorul nu se poate abține din a nu citi toată cartea dintr-un foc :)) Eu cu greu am putut lua pauze – și acelea oricum scurte -, eram super curioasă să aflu ce anume s-a întâmplat (în prezent) cu Laura, cum și unde anume a dispărut, dar și ce anume s-a petrecut în copilăria și adolescența acesteia de ajuns o persoană atât de defectă (sună urât, știu, dar nu găsesc un alt cuvânt care să o caracterizeze mai bine).
Ca personaje, Laura a fost preferata mea. M-am atașat de ea încă de la început, chiar dacă a avut momente în care m-a exasperat total, am reușit să înțeleg în final toată povestea care stă în spatele traumelor sale. În final, am reușit să înțeleg că Laura nu este decât o victimă. Și nu mă refer la dispariția ei!
Despre celelalte personaje nu aș vrea să vorbesc, mi-au plăcut și ele, dar, punând în balanță, mai mult m-au enervat.

Cu o noapte înainte, de Wendy Walker, a fost cartea pe care am așteptat-o multă vreme fără ca măcar să știu. A fost un thriller foarte bun, cu destule întorsături de situație, care nu m-a lăsat să respir liniștită până nu am ajuns la final, până nu am aflat ce s-a întâmplat cu adevărat.
Recomand cu tot dragul această carte, nu are cum să nu vă placă!

20191020_130014-01