Recenzie: Sunt cu ochii pe tine – Teresa Driscoll

Titlu: Sunt cu ochii pe tine
Autor: Teresa Driscoll
Editura: Herg Benet
Traducere: Ioana Duda

Recenzie

Când am spus că în ultima vreme am citit multe thrillere, nu am glumit deloc. La fel cum nu glumesc nici când spun că am dat numai peste cărți bune, care mi-au plăcut și care mi-au readus pofta de citit. Una dintre aceste cărți este cea despre care vreau să vă vorbesc astăzi, și anume Sunt cu ochii pe tine, carte scrisă de Teresa Driscoll și publicată la noi de Editura Herg Benet.

Ceea ce m-a atras pe mine la ea în primă fază a fost coperta. Așa cum este ea, ușor întunecată și misterioasă, era imposibil să nu îmi atragă mie atenția. Apoi, titlul în sine părea să promită o poveste plină de suspans. Așadar, avem titlu interesant și copertă frumoasă? Păi atât mi-a trebuit, motiv pentru care am făcut ceea ce fac eu de obicei când mă las parcă vrăjită de o copertă mai deosebită: nu am citit descrierea. Cu toate că acest lucru se dovedește de multe ori a fi o greșeală, există și dăți când se petrece fix opusul, exact cum s-a întâmplat și acum. Am aflat subiectul cărții abia în ziua în care am primit cartea și am răsfoit-o un pic, însă, în ciuda acelor câtorva emoții pe care le-am avut în privința ei, vă asigur că povestea pe care am descoperit-o a fost fix pe gustul meu, chiar dacă nu debordează de elemente uimitoare, și mi-a plăcut mai mult decât credeam că ar putea.

Pe tine ce te-ar convinge să intervii?

Acțiunea pornește încă de la prima pagină, lucru care m-a surprins și pe care l-am apreciat foarte mult (mai ales) atunci când am observat cât de complicată este situația de fapt.
Totul începe cu momentul în care Ella Longfield surprinde – fără să vrea – doi tineri flirtând cu două adolescente într-un tren. La prima vedere, nimic nu pare ciudat, însă situația se schimbă atunci când Ella află că cei doi băieți sunt proaspăt ieșiți din închisoare. Vrea să le avertizeze pe fete, dorește să le spună să aibă mare grijă, să le atenționeze, însă ceva o ține pe loc. A doua zi, aceasta află că una dintre cele două fete, Anna Ballard, a dispărut fără urmă, iar ea, Ella, nu poate să nu se simtă vinovată.
Un an mai târziu, Anna rămâne tot de negăsit, iar Ella este măcinată în continuare de sentimentul de vinovăție. Mai mult, începe să primească scrisori de amenințare, iar teama pentru propria viață începe să i se cuibărească în suflet.
Parcă venită pentru a da totul peste cap, o întâmplare dezvăluie faptul că familia și prietenii Annei nu au spus tot adevărul și au mai multe lucruri de ascuns decât s-ar fi putut gândi cineva.

“Oamenii mă priveau din nou în felul acela. Femeia aia. Vă amintiți? Femeia care nu a spus nimic. Din tren. Vă amintiți? Când au dispărut fetele acelea? Dumnezeule! A trecut deja un an?„

În mare, cam aceasta este povestea. Super interesantă, bine scrisă și cu suficient de mult suspans pentru a menține atenția cititorului pe parcursul întregii lecturi. Cu toate acestea, capitolele fiind scrise din perspectiva mai multor personaje (cam multe chiar și pentru mine, recunosc), am avut impresia la un momentt dat că nu se leagă un capitol de celălalt. Foarte multe întâmplări, multe personaje, multe chestii ascunse. Ce să zic? În capul meu se crease o vraiște totală, un haos în toată regula :)) Din fericire, autoarea a știut să încheie frumos totul și a reușit să lege lucrurile, astfel încât totul să fie clar pe final. Și șocant, foarte șocant, dar ăsta e farmecul unui thriller, nu? :))

Cartea Teresei Driscoll, Sunt cu ochii pe tine, chiar dacă nu este unul extraordinar, este un roman bine scris, un thriller atipic și interesant, care m-a captivat și șocat în egală măsură.
Din punctul meu de vedere, este un thriller pe care nu ar trebui să îl ratați, mai ales dacă sunteți iubitori ai genului.
scopt