Recenzie „Sabia de sticlă” (Regina Roșie #2), de Victoria Aveyard

Autor: Victoria Aveyard
Editura: Nemira
Colecția: Young-Adult
Rating pe Goodreads: 2.5*

PREZENTARE

Al doilea volum din captivanta serie Regina Roșie prezintă conflictul violent dintre armata tot mai numeroasă de rebeli roșii și lumea stăpânită de argintii.
Cu sânge roșu, dar cu o putere mai periculoasă decât ale argintiilor, aceea de a controla fulgerul, Mare a devenit o armă pe care Curtea Regală încearcă să o controleze. Însă atunci când scapă de Maven, prințul și iubitul care a trădat-o, descoperă că nu e nici pe departe singura așa.
Misiunea ei este acum să-i recruteze pe alții la fel ca ea, pentru ca împreună să lupte împotriva ordinii nedrepte care li s-a impus.

„Plină de evenimente dramatice și de întorsături de situație tulburătoare, Sabia de sticlă este o continuare alertă și palpitantă pentru cititorii Victoriei Aveyard.“ – Booklist

Atunci când încep o nouă serie, iar primul volum nu mă impresionează atât de tare pe cât mi-aș fi dorit eu, am pretenția ca următoarea carte din serie să fie mult mai bună decât precedenta. Am pretenția ca în volumul cu numărul 2 să se observe o îmbunătățire a stilului autorului/autoarei (după caz), o evoluție a personajelor, o maturizare (dacă vreți) a lor. De cele mai multe ori aceste lucruri nu se întâmplă, dar speranța moare ultima 🤓😂

Nici acest volum nu a fost vreo excepție de la regulă! Aveam pretenții, așteptări foarte mari de la această carte, Sabia de sticlă, cel de-al doilea volum al seriei Regina roșie, de Victoria Aveyard. Poate am avut o percepție prea riguroasă asupra seriei sau așteptările mi-au fost mult prea mari, oricum depinde de perspectivă.

Nu a fost o lectură ușoară! Ba din contră, lecturarea ei a durat incredibil de mult, cam vreo 2 săptămâni. Poate unora nu li se va părea cine știe ce, dar pentru a mine a fost un chin să nu pot să termin o carte de genul acesta, Young-Adult, în maxim o săptămână, așa cum fac de obicei! Nu știu dacă a fost vina cărții sau dacă a fost vina mea (m-o fi prins într-o perioadă mai proastă, poate), dar cert este că am tras de cartea asta mult și bine ( poate nu este neapărat un lucru rău, am avut suficient timp să îmi stabilesc favoriții  sau să mă identific cu personajele ☺)

Nu sunt cel mai mare fan al acestei serii, asta e clar, dar trebuie să recunosc că au există multe lucruri care mi-au fost pe plac! Unul dintre aceste lucruri este stilul de scriere al autoarei Victoria Aveyard, una dintre autoarele care, în ciuda faptului că nu a reușit să creeze un tot unitar care să-mi placă, a excelat la capitolul „stil de scriere”, care să mă prindă și să nu mă lase să abandonez cartea, în ciuda faptului că nu am putut să mă atașez de niciun personaj și cu greu am simțit vreo emoție puternică, în timpul lecturării.

Sabia de sticla continuă „aventurile” lui Mare Barrow, avându-l alături pe Cal, în încercarea de a-și salva țara aflată în fața un viitor incert, unul în care pozițiile sociale ar fi (din nou) impuse de culoarea sângelui! Apariția oamenilor cu „sângenou”, cei care au sânge roșu, dar au și puterilor argintiilor, este motivul de la care pornește întreaga acțiune și în jurul căruia se desfășoară aceasta.😊

Trădată de Maven – fost prinț, actual rege, fostul ei logodnic -, Mare încearcă să reziste într-o lume în care cel pe care îl credea prietenul ei îi este, de fapt, inamic, luptându-se și fiind covârșită de un război interior și exterior, deopotrivă.

„Maven a trecut pe aici înainte și Maven va veni din nou. De data aceasta, însoțit de întreaga furie a soldaților lui, a mamei sale și a noii sale coroane. Ieri era prinț, astăzi e rege. Am crezut că îmi este prieten, logodnic. Acum știu însă că m-am înșelat.”

În primul volum eram destul de nelămurită in privința lui Mare, nu știam dacă îmi place sau dacă nu, aveam sentimente contradictorii.  Ei bine, m-am lămurit categoric în volumul 2: nu-mi place🤔🤔 Am înțeles și sunt de acord cu faptul că anumite situații te pot schimba, te pot traumatiza și chiar marca iremediabil, dar modul în care au schimbat-o pe Mare mi s-a părut mult prea mult, complet exagerat și împotriva cursului firesc pe care ar fi trebuit să curgă acțiunea la care mă așteptam (nu, nu a fost o formă de plot twist ).

„- Am făcut ce trebuia ca să rămân în viață, ca să-i salveze pe alții… ca să te salvez și pe tine, prinț prost și încăpățânat ce ești. Dintre toți oamenii, tu ar trebui să înțelegi cel mai bine ce povară duc în suflet. Cum de îndrăznești să mă faci să mă simt mai vinovată decât mă simt deja?”

Eu sunt de părere că autoarea putea să ducă povestea într-o cu totul altă direcție, una care să nu fie totuși previzibilă și clișeică (una care ar fi putut să-mi placă fără drept de apel), dar nu a făcut lucrul acesta, din păcate pentru pasiunea pe care am dezoltat-o pentru stilul ei scriitoricesc 😢

Acum, să nu mă înțelegeți greșit.  Faptul că mie nu mi-au plăcut personajele și progresul acțiunii nu înseamnă că este o carte proastă pe care nu merită să o citiți.  Sabia de sticlă are review-uri extrem de bune și promițătoare, de aceea mi-am dorit să o citesc cu atâta ardoare și poate de aceea am fost profund dezamăgită de ea per total, mai ales pentru că eu caut să mă atașez de personaje, vreau să interacționez cu ele și să mă identific cu acestea, deoarece consider că plăcerea lecturii provine dintr-o astfel de experiență 😌😌.

A fost o lectură care nu m-a schimbat într-un fel, pentru că nu i-am permis eu, în primul rând, şi nu pot nega faptul că regret acest lucru. Este o lecție pentru mine să las lectura să curgă de acum încolo, să nu mai pornesc la drum cu prejudecăți, să simt cum las personajele şi povestea lor să îmi cuprindă gândurile. Porniți pe calea acestei poveşti cu mintea limpede, pregătiți pentru continuarea unei aventuri legendare şi fiți pregătiți să simțiți în plin impactul unor emoții pe care eu le-am pierdut. Nu ezitați sa mi le împărtăşiți!

Mulțumesc enorm editurii Nemira pentru această carte! Ea poate fi achiziționată de pe site-ul editurii, de aici.

FB_IMG_1507983397037

Un gând despre „Recenzie „Sabia de sticlă” (Regina Roșie #2), de Victoria Aveyard

1. Pe mine m-a prins volumul 1 într-o pasă bună, dar cu al doilea stau pe raft de vreo jumătate de an, am început-o, dar nu am reușit să o citesc. Cred că nici nu o sa ma grăbesc să o citesc prea curând.
    Îmi place mult sinceritatea ta, ma motivează să o las pradă prafului in continuare. :))

Apreciat de 1 persoană